Make Influence x OfficeHub: fra kontorsøgning til indflytterfest på en halv måned

Selvom du ikke har været på hverken Facebook eller Instagram de seneste år, har du nok alligevel hørt om influencer-marketing. Potentialet i kanalen – for både virksomheder og influenter – har skabt en sand guldfeber, hvem der har ramt rigtigt, har det imidlertid været svært at blive enige om.

Men det behøver faktisk ikke være sådan. Make Influence lancerede deres matchmaking-platform for virksomheder og influenter i januar 2019. Sådan en platform er der egentlig ikke så meget nyt i.

Men de fire stiftere havde en ny og radikal anderledes tilgang til disciplinen, der gjorde platformen så populær, at virksomheden på to uger havde over 1.400 ansøgninger fra influencere og mere end 80 virksomhedstilmeldinger.

De fire drenge bag Make Influence. Fra venstre: Frederik Jespersen, Rasmus Bruus, Kasper Pedersen og Jesper Madsen.

Den vilde vækst kom på trods af, at de stadig arbejdede hjemmefra.

“Vi arbejdede alle sammen remote på det tidspunkt. For sig selv kan det være hamrende hårdt mentalt. Men det største problem var, at al vores kommunikation foregik over skrift. Det skabte misforståelser, irritation, og værst af alt sænkede det os. Det er det sidste, der må ske, når forretningen banker derudaf,” siger Rasmus Bruus CMO ved Make Influence.

Sådan er det heldigvis ikke længere. Fordi de Make Influence fandt både kontor og fælles fodslag, men det vender vi tilbage til.

“Alle vinder, når ingen taber”

For hvad var det egentligt den nye platform gjorde anderledes? Svaret er simpelt. For det har været svært at gennemskue, hvorvidt influencer-marketing har givet et afkast, der matchede omkostningen for virksomheder. På netop det punkt differentierede den nystartede virksomheds platform fra eksisterende tilbud.

“Vi har erfaring med den type af marketing og kendte til uigennemsigtigheden. Det tænkte vi, vi kunne gøre smartere. Derfor har vi gjort influencer-marketing kommisionsbaseret på vores platform, så både virksomheder og influenter får den værdi de fortjener. God forretning er når alle vinder. Det kan kun ske, hvis ingen taber.”

“Vi vil være marketingskanalén, når det gælder influencere både nationalt og internationalt. Jeg tør ikke at sige, at vi er de eneste platform af den her slags der findes, men jeg har brugt et halvt år på at lede verden over og har ikke fundet noget endnu.”

OfficeHub gjorde en kompleks proces simpel

Den selvsamme kompleksitet Rasmus Bruus bekæmper til daglig, mødte han da Make Influence gik igang med at lede efter kontor på egen hånd. Derfor kontaktede de OfficeHub, hvor vores kontorspecialist Camille Gravesen guidede dem fra søgeprocessen og til relevante fremvisninger.

“Camille var virkelig god til, at forstå hvem vi var, og hvor vi ville passe godt ind. Samtidig respekterede hun, at vi også havde et budget, som vi gerne ville overholde. Efter vores samtale blev jeg klogere på, hvad vi egentlig havde brug for i et nyt kontor. Vi snakkede sammen i midten af marts, og vi flyttede vi ind i slutnigen af samme måned”

“Det kan være en lidt rodet proces at finde kontor. Så en ting, der virkelig gjorde en forskel for os, var at Camille klarede alt det praktiske omkring fremvisninger og bookede dem ind i min kalender. Jeg skulle egentlig bare trykke accepter og møde op, den tid, jeg sparede der, kunne bruges på forretningen.”

Tre ting Make Influence lærte på vej til deres nye kontor

Husk logistikken: Selvom det kan være fristende at flytte ud fra storbyen på grund af priserne, så er transporttid vigtig for nuværende og kommende medarbejdere.

 

Tag til fremvisninger: På papiret kan et kontor, se rigtig godt ud, men det er først når man ser det i levende live, at man kan mærke om det er det rigtige sted.

 

Kontoret skal matche virksomhedens image – nu og i fremtiden: Hvis man skal tage imod både store virksomheder og influencers er det vigtigt at ens mødelokaler og kontor udstråler seriøsitet.

Kontoret

Den nystartede virksomhed valgte til sidst at flytte ind i hos kontorhotellet Spaces, der slog dørene op i slutningen af 2018. Netop det, at det er et nyt sted, ser Rasmus Bruus muligheder i.

Rasmus Bruus fra Makeinfluence brugte OfficeHub til at finde hans kontor

“Vi var nogle af de første, der flyttede ind herude, så det var stadig meget tomt, men nu er det ved at være blevet fyldt op. Så det var et minus i starten, men men det betyder jo også at man kan være med til at præge det i en retning, som man synes er fed.”

Nabolaget

Carlsbergbyen er et af de områder i København, hvor der bliver bygget allermest lige for tiden. Især et af infrastrukturbyggerierne var en af grundene til at startuppet valgte at flytte ind i den levende bydel.

“Byggerierne herude er meget moderne, og der bliver bygget meget herude stadig. Lige om lidt åbner den nye metrostation, og Carlsberg station ligger lige rundt om hjørnet. Det var vigtigt med den gode infrastruktur for vores eksisterende medarbejdere, men også når vi skal til at rekruttere nye.”

 

På udkig efter nyt kontor?

OfficeHub giver dig gratis rådgivning til at finde det helt rette sted. Du får også adgang til vores platform med mere end 400 kontorer og kontorfællesskaber - vi har besøgt, fotograferet og filmet, så du kan besøge stederne online 😀

Man føler sig lidt som Askepot 'duer, duer ikke', men de er mega tålmodige og behjælpelige. Kan varmt anbefales!

Mahmoud, Tech Iværksætter5 stjerner

Indlæser